Art by Jean Michel Bihorel – Treasure Inside You

Bir tango dansçısından
yaşam için zarafet eğitimleri

Güzellik; kültürlere, trendlere, tercihlere göre değişir; görecelidir. Zarafet ise, popüler anlayışlarla birlikte sürekli değişen güzellik trendlerinden apayrı bir kavramdır. Zarafet bir oluş halidir.. Doğada, dansta, öğretilerde, sanatta ve yaşamda gözlemlenebilir. Uyumdur. Kendiliğindendir. Nerede durup, nerede harekete geçeceğini bilmenin ölçülülüğüdür. Koşulları gözlemleyen, zamanın doğasını kavrayabilir. Gözlem becerisi, farkındalığı sağlar. Gözlem ve farkındalık, zarafetin açığa çıkmasında anahtardır. Göze batan değil; etkili olandır. Gösterişten uzak bir sadelikle kendiliğinden görünür olur. Tangodaki zarafetin de, doğadaki akışın da işaret ettiği budur. İçerisinde özen barındırır. Özen, zarafette ilk adımdır.

Zarafetin açığa çıkarılması ise, durup kendimize çıplak gözle bakabilmeyi ve ardından çalışmayı gerektirir. Çalışmak; düşüncelerimizin, sözlerimizin ve eylemlerimizin sorumluluğunu almakla başlar. Zarafet, kişideki anlayışın dönüşmesi ile ışıldamaya (görünür olmaya, açığa çıkmaya) başlar. Bu nedenle kişiye özgü, bu nedenle özel ve etkilidir. Kendimizi, kendimiz gibi ifade edebilmenin yoludur.

Jean Michel Bihorel

Art by Jean Michel Bihorel – Treasure Inside You

 

Zarafettir kişinin en iyi hali.
Diğer bütün haller sonradan olma,
Zarafet, anadan doğma.

~•~
Zarafet eğitimlerinde, merkezine kendimize açıklıkla bakmayı aldığımız ve fazlalıklarımızı ayıklayarak ilerlediğimiz bir yol izliyoruz.

Ana başlıklarımız var:

Yavaşlamak
Güzellik / Zarafet
Özen / Öz bakım
Merkez / Sınırlar
İletişim / İlişki
Esneklik / Direnç / Empati

Duruş, Denge, Adım
Alışkanlıklar – Eğilimler – Refleksler
Temas etme / Maruz Kalma
Sadelik
Uyum

Çalışmalarımızın ilk bölümünün kendimize açıklıkla bakmak, fazlalıklarımızı ya da gözden kaçırdıklarımızı görmek üzerine olduğunu söyleyebilirim. Bu kısımda daha çok teorik uygulamalar yer alıyor. Sorular soruyoruz kendimize.
Bolca yazıyoruz.
Hatırlıyoruz.
Öz bakım rutinlerimizi oluşturuyoruz.
~•~
İkinci bölümde ise, daha çok pratik uygulamalar ve fiziksel çalışmalar yer alıyor.

Dengemize, merkezimize, duruşumuza, adımlarımıza bakıyoruz.
Kendimizi ifade etme pratiklerimizi ele alıyoruz.
Kavramları, beden pratikleri ve dans ile gözlemliyoruz.

~•~

Zarafet eğitimleri, zaten bizde varolan, öğrendiklerimizle üzeri örtülen unuttuklarımızı hatırlamamızı sağlıyor.
Fazlalıklarımız, sonradan edindiklerimiz, kafa karışıklığımız; onları ayıklıyoruz.

İnsanın türlü türlü halleri var…
Zarafet, en iyi hali.
Diğer bütün haller sonradan olma,

Zarafet, anadan doğma.
~•~

Hem teorik hem de fiziksel uygulamaların yer aldığı toplam 12 saatten oluşan, interaktif bir eğitim planımız var.
Tüm çalışmalarımızı 4 günde, online ve/veya fiziksel olarak yapıyoruz.

Yeni açılacak grubun çalışmalarına online başlayıp; fiziksel çalışmalar için, yüz yüze bir araya geleceğiz.

Eğitim takvimi: 

1.Gün: 8 Ağustos Pazartesi 19.30 – 22.30 (online)

2.Gün: 15 Ağustos Pazartesi 19.30 – 22.30 (online)

3.Gün: 22 Ağustos Pazartesi 19.30 – 22.30 (online)

4.Gün: 29 Ağustos Pazartesi 19.30 – 22.30 (online)

Her oturum 3 saattir.

Katılımcılarla birebir ilgilenmek istediğim için kontenjanı sınırlı tutuyorum.
~•~
Bu programa kayıt olmak için zarafetegitimleri@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.

 

Nasıl yapılıyor?

Yıllar içerisinde hem dansçı kimliğimle hem de eğitmen olarak çok sayıda insanla tangoyu paylaşma fırsatım oldu.
Başlarda, -heyecanlı bir dansçıyken- çoğu insan gibi ben de hareketlerin cazibesine kapılmıştım.
“Ne kadar çok figür, o kadar çok keyif” anlayışı ile kilometrelerce yol gittim tangoda.
Eğitmenliğimin ilk yılları da zaman zaman aynı açlığın pençesine takıldı.
~•~
Zaman geçtikçe, aynı eğitimi almış insanların, benzer eğilimlerine ve çalışmalarında hemen hemen aynı çabayı göstermelerine rağmen dansta geldikleri noktanın farklılığı dikkatimi çeker oldu.
Yetenekten bahsetmiyorum; sebep o değildi çünkü.
Tango sadece yeteneklilerin dansı da değil; hiç bakmıyor yaşa, başa, kiloya..
Herkesin dansı. Bir lisan, tümüyle doğaçlama yapılan.
~•~
Öte taraftan, dans pistinde en çok keyif alınan dansların ya da izleyici açısından da en “izlenir olanın” hareketlerini hoyratça savuranlar değil de, tam tersi müzikle ve birbirleriyle “uyum” içinde ve “sadelikle” dans edenler olduğunu gördüm.
~•~
İnsanların, tangoda benzer avantajlarla aynı yolu yürümelerine rağmen farklı sonuçlara ulaşmasını; ne kadar çok şey bildikleri değil; nasıl bir anlayışa sahip oldukları belirliyor.
~•~
Zarafet eğitimlerine hazırlanırken de; tangodaki sadeliği, uyumu, özeni, kendiliğindenliği ve en çok da gösterişten uzak ihtişamı nasıl anlatabilirim sorusu ile yola çıktım.
Tangonun içindeki bu değerleri, dans eden ya da etmeyen insanlara nasıl anlatabilirdim?
Buradaki iletişimi, empatinin gücünü dans etmeden anlatmanın yolları neydi?
Adımlarımızı değiştiren anlayış, uygulamada neler içerebilirdi?
~•~
Düşüncelerimiz, sözlerimizi;
Sözlerimiz de eylemlerimizi hazırlıyor.
Buraya sorumlulukla ve açıklıkla bakabildiğimizde, aslolanın durmadan bir şeyler yapmak yerine yalın kalmak olduğunu keşfedebiliyoruz.
~•~
Zarafet eğitimlerinde amacım, tangodaki zarafeti yaşamlarımıza taşımak.
Bunun önce kendimize, sonra çevremize ve en nihayetinde içinde yaşadığımız topluma anlamlı katkılar sağlayacağına inanıyorum.

Zarafetinizi keşfetmenizde size yardımcı olmak için, heyecan duyuyorum.

Buluşmak dileğiyle,

Elif Ömüriş

 

Zarafet eğitimlerine katılmak için; zarafetegitimleri@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.

Kayıtlara, başvuru sırasına göre öncelik verilmektedir.

Instagram: @zarafetegitimleri

Tüy

Zarafet, bir oluş halidir…

~ • ~

Kendiliğindendir, olağandır…

~ • ~

Sadelik, dinginlik ve berraklık barındırır.

Kuğu

Yalınlık, sakinlik ve akışkanlık…

~ • ~

Zarafet, sadelikten doğar…

~ • ~

Varılacak bir yer yoktur; bulunduğu yer, olduğu hal yeterlidir.

At

Fotoğraf: Lisacuemanphotography

Zarafet, güçtür.

~ • ~

Koşulları gözlemleyen, zamanın doğasını kavrar.

~ • ~

Durabilmek, güçtür.

~ • ~

Nerede durup, nerede harekete geçeceğini bilen, güçlüdür.